Subject: RE: Vabaühenduste Liit ootab ministeeriumi sisendit ühingute rahastamise variraporti koostamiseks
From: "Maarja-Liisa Kapaun" <[email-masked]>
To: "Kairi Sirkel - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 May 2025 07:35:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Annan käesoleva kirjaga märku, et Justiits- ja Digiministeeriumi kaasamine
vabaühenduste riikliku rahastamise raporti koostamisse ei ole kahjuks
kolme kuu jooksul laekumata vastuse tõttu ainsana ministeeriumidest
õnnestunud. Seetõttu oleme sunnitud vastused 21. veebruaril saadetud
ankeedi kriteeriumidele kättesaadavate materjalide põhjal iseseisvalt
kujundama. Nii saame jätkata vabaühenduste rahastamise variraporti
kirjutamise protsessiga. Oleme samas endiselt avatud koostöö osas, kui
selline soov Justiits- ja Digiministeeriumi poolt peaks esinema.

Lugupidamisega

Maarja-Liisa Kapaun

huvikaitsespetsialist

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

56864114

From: Maarja-Liisa Kapaun
Sent: Tuesday, April 1, 2025 3:41 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]>;
[email-masked]' <[email-masked]>
Subject: RE: Vabaühenduste Liit ootab ministeeriumi sisendit ühingute
rahastamise variraporti koostamiseks

Tere

Antud kiri on meeldetuletus, et ootame Vabaühenduste Liidus Justiits- ja
Digiministeeriumi sisendit vabaühenduste/kodanikuühiskonna
organisatsioonide riikliku rahastamise raportisse. Sisendi andmiseks
vajalik küsimuste fail/ankeet on kaasas 21.veebruaril saadetud e-kirjaga.
Kui saan olla kuidagi abiks või on tekkinud küsimusi, siis vastan hea
meelega. Teie sisend on oluline, kuna aitab Justiitsministeeriumi
praktikaid kajastavat peatükki raportis kajastada igakülgselt ja
objektiivselt.

Lugumidamisega

Maarja-Liisa Kapaun

huvikaitsespetsialist

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

56864114

From: Justiits- ja Digiministeerium [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Sent: Friday, February 21, 2025 1:13 PM
To: Maarja-Liisa Kapaun [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: Automaatvastus: Vabaühenduste Liit ootab ministeeriumi sisendit
ühingute rahastamise variraporti koostamiseks

Tere

Täname Teid pöördumast Justiits- ja Digiministeeriumi poole. Teatame, et
oleme e-kirja kätte saanud ja vastame Teile esimesel võimalusel.

Justiits- ja Digiministeerium

Hello,

Thank You for contacting the Ministry of Justice and Digital Affairs. We
will respond as soon as possible.

Ministry of Justice and Digital Affairs

From: Maarja-Liisa Kapaun
Sent: Friday, February 21, 2025 1:12 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Vabaühenduste Liit ootab ministeeriumi sisendit ühingute
rahastamise variraporti koostamiseks

Tere!

Pöördun Vabaühenduste Liidust, kus oleme asunud ministeeriumidest
kodanikuühiskonna organisatsioonide riikliku rahastamise variraporti
tarbeks infot koguma. Järgnevalt selgitan meie eesmärki täpsemini.

Taust

Ühtlustamaks riigieelarvest vabaühenduste rahastamise praktikaid, valmis
2013. aastal kodanikuühenduste
<https://www.siseministeerium.ee/sites/default/files/documents/2021-01/%C3
%9Chenduste%20rahastamise%20juhendmaterjal.pdf> rahastamise
juhendmaterjal. Selles seisvate soovituste kasutuselevõttu
ministeeriumides vaadeldi 2016. aastal avaldatud
<https://heakodanik.ee/sites/default/files/files/variraport_graafik.pdf>
variraportis, milles käsitleti perioodi 2013.-2015. aastatel. Peamised
järeldused olid: koostöö vabakonnaga toimus suhteliselt strateegiavabalt
(ilma suure plaanita); erinevad toetuste liigid olid omavahel segamini ja
põimunud (projekti- ja tegevustoetused ning teenuse rahastamine);
hasartmängumaksunõukogu pädevus raha paigutamisel küsitav, mistõttu anti
soovitus nõukogu oma tollasel kujul kaotada. Pärast 2016. aastat on
mitmetes ministeeriumides vabaühenduste rahastamisele strateegilisemalt
lähenema asutud, mh on sisse viidud strateegilise partnerluse mudel.
Samuti puudub nüüdseks raha jaotamisel roll hasartmängumaksunõukogul.

Pöördumise põhjuse selgitus koos täpsustustega

Et vaadelda vahepealsel perioodil aset leidnud muudatusi vabaühenduste
rahastamises ministeeriumide poolt ja võrrelda 2016. aastal avaldatud
variraportis välja toodud ning hilisemaid praktikaid, koostame ja avaldame
uue variraporti, keskendudes 2023. a seisule.

Kogume seepärast ministeeriumidest 2023. aasta rahastamisprotsesside kohta
andmeid ning pöördume ka Justiits- ja digiministeeriumi poole. Täpsemini
soovime saada vastuseid kirja juurde manusena lisatud failist leitavatele
küsimustele (Vabaühenduste riikliku rahastamise protsessiga seotud
küsimused ministeeriumidele). Samuti palume, et viitaksite avalikult
kättesaadavatele dokumentidele, mille alusel vastused kujundasite.

Käsitleme variraportis 2023. aastal antud toetusi (ja rakendunud
põhimõtteid), mistõttu on vajalik vaadelda ka just tol aastal kehtinud
korda. Juhul, kui peale 2023. aastat on ministeeriumis aset leidnud
hulgaliselt olulisi muudatusi vabaühenduste rahastamise protsessis, saame
neid lisaks vaadelda. Küsimuste dokumendis on hiljem aset leidnud või
planeerimisel muudatuste kirjeldamiseks iga valdkonna juures eraldi väli.
Ka hilisemad ja/või planeerimisel muudatused leiavad raportis kajastust.

Ettevalmistuseks vajalike dokumentide nimekiri (peamiselt 2023. aastal
kehtinud, kuid vajadusel välja tuua ka uuemad):

*	Rahastamise tingimused ja kord
*	Strateegilise partnerluse kord (kui on olemas)
*	Toetuse taotlemise vorm
*	Toetuse taotluste hindamise kord
*	Toetuse taotluste hindamiskomisjoni moodustamine (kui on hindamise
korrast eraldiseisev dokument)
*	Toetuslepingu näidis
*	Toetuse kasutamise aruandevormi näidis
*	Lisaks erinevad viited ministeeriumi veebilehel või mujal
avalikult kättesaadavais paigus olevale informatsioonile ning juhenditele
(kui need eksisteerivad).

Jääme informatsiooni ootama ja oleme vajadusel valmis vastama
täpsustavatele küsimustele.

Lugupidamisega

Maarja-Liisa Kapaun

huvikaitsespetsialist

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56864114